УЛИЧНИ БАНИЧКИ СЪС СИРЕНЕ

Рецептата  е  за  типичните  улични  банички  дето  се  продават на  всеки   ъгъл   в  България.  Пухkави  и  страхотни.

ПРОДУКТИ за  6 големи  банички

700  – 800 грама брашно  – до  меко  тесто
0,400 мл. студена вода

5 – 6 с.л  олио
1 ч.л. сол

Сирене  и   яйца  за  плънка

Тестото  се  измесва  и  се  разделя  на  6  топки,  които  се разточват на  тънки кори,  мажат  се  с  олио  и  се  оставят да  починат  за  около  10  мин.

DSC_2697

Всяка  кора  се  дърпа/  тегли  върку  покривка,   до  получаването  на   тънка кора  за  баница.

DSC_8260 10289840_726303520749477_7068646745392556688_n

Поръсвате  с  олио,   слагате  плънка  по   желание  и   загъвате  на правоъгълник.  Печете   в  силна   фурна.

19 thoughts on “УЛИЧНИ БАНИЧКИ СЪС СИРЕНЕ

    • Не. НЕ се слага мая. Ако сложите ще ги направите дебели – като тутманик. Тези банички стават много леки и хрупкави. За да се тели тестото е много важно да е топла стаята, за да се „отпусне“ – няма да повярвате колко е лесно…:)

  1. тук фурните пекат или отдолу, или отгоре, отделно сме на фаренхайт, а и нямам идея какво значи силна фурна… но първия опит в никакъв случай няма да ме спре

    • Къде е това „тук“… Аз съм в Щатите . Моята фурна пече само отгоре или отдолу и сме фаренхайт. Пека а 400 градуса F в средата сложена решетката..:)

  2. Ооо привет от Канада, Монреал 🙂 Баничките станаха хубави, вече дегустирах една. Обаче ми станаха сухи и много хрупкави, особено в краищата, където няма плънка.

    • Аз ги завивам на „джобче“ / виж рецептата за спаначените банички със сирене/ и така има плънка навсякъде…А ако не искаш да са хрупкави, ги покрий с кърпа и ще омекнат.

  3. Pingback: Улични точени банички със сирене | My cookery collection

  4. Здравейте, днес реших да ги направя тези банички, но явно не мога да точа , колкото и да дърпах то започна да ми се къса на места ,не стана толкова тънко. Отгоре трябваше ли да слагам олио? Станаха ми сухи , а отвътре глетави.Пак ще опитам ,нали ще може с тези кори да направя като домашна вита баница.

    • Здравейте! Съжалявам, че така се е получило. Има няколко в арианта. Да не се е отпуснало напълно тестото преди да сте почнали да го дърпате, или просто брашното да не е хубаво. Опитайте да дърпате на топло. Корите трябва да са намазани с олио – по – лесно с е отпускат. След като ги разтеглите, дори и да е скъсана на места не е проблем, важното е д а е тънка, ръсите с олио и завивате. Така баничката няма да е суха. А баничката е глетава, защото на места е останала дебела кората и не е могла да се опече хубаво. Ако теглите за първи път е нормално 🙂 . да не ви отказва. Ако искаш сложи няколко грама мая вътре. Ще стане по дебела баничката като с е опече, но ще ви научи да теглите по лесно. Веднъж усетили се тестото как се тегли правилно – после е лесно. А за късането – дрипава баница и при царя отива..:) Като я завиеш не личи. Аз със същите кори правя и вита баница. https://didlovetocook.wordpress.com/2014/05/22/%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B0-%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0-%D1%81-%D0%B4%D1%8A%D1%80%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8-%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8/

  5. Благодаря другия път ще пробват така. Аз не слагах олио докато ги точих – дърпах / не знам какво точно ги правих/ , слагах брашно, защото съм гледала баба ми и майка ми как точат / може и това да ми е грешката/ Имах брашно уж специално за баница , но ….. Според мен в майстора беше проблема. Изядаха се не отидоха зян. Бяха меки и вкусни в интерес на истината, но много тесто. Само да уточня намазвам с олио корите докато се отпускат и след това слагам по малко брашно да не залепва докато ги дърпам или да слагам олио и докато ги дърпам – точа.

    • Виж втората снимка – мажа с олио разточените кори и ги оставям. После дърпам без олио или брашно, но върху покривка или имам специален за целта чаршаф. Почваш от средата, като сложш кората на юмруци и я пренасяш на чаршафа/ покривката, където ще дърпаш. И даваш внимателно от средата до края – докато може…:) После ръсиш с олио /масло, сирене / може всякаква плънка/ и завиваш. Правила съм я и с месо, https://www.facebook.com/571548122891685/photos/pb.571548122891685.-2207520000.1421677557./842796355766859/?type=3&theater стана невероятна…

  6. Pingback: Улични точени банички със сирене - My cookery collection

  7. Мерси за рецептата! Ще пробвам скоро. Само да ви кажа, че едно време гледах в една баничарница като вадеха баничките от печката, че ги напръскваха обилно с вода и ги мажеха отгоре с олио с една четка. Така май стават по-меки. 🙂

  8. Здравейте, правила съм многократно банички по Вашата рецепта, но докато бях в Бг. Там винаги се получаваха перфектни, но от 3 месеца съм в САЩ и проблема ми е, че не мога още да открия хубаво брашно. Та въпроса ми е, какво брашно използвате тук? Благодаря за хубавата рецепта.

Вашият коментар

