ФАЛАФЕЛИ

Като  студентка работех в  едно  арабско  магазинче  за  дюнери…Да  е  жив  и  здрав  Хъни  дето   ми  даде  тая   рецепта,  защото  много  ги  обичам,  а  в  комбинацията    с  питите  джоб,  са  невероятни.  Защо  да даваш  пари  за   дюнери  като  може  да  си  направиш  нещо  много  по  вкусно, и  най   вече  по  качествено/ поне  знаеш  какво  слагаш/ вкъщи.  Преди  години  продаваха  машинка  за фалафели  из  магазинчетата на  Женския  пазар,  но  аз  никога  не  съм  имала.  Оформям  като    кюфтенца  и   резултата  е  страхотен…

ПРОДУКТИ

2 ч.ч.  сух нахут

1  средно голяма  глава  лук

4 –  5 скилидки  чесън

2 ч.л. брашно

сол,  черен  пипер,  кимион,  счукана  червена  чушка  суха  –  по  желание

1/2  ч.ч.  нарязан  на  ситно  магданоз

в  оргиналната  рецепта  има  и  малко  кардмон  и  кориандър, но  аз не  слагам…

Нахута  се  накисва  за през  нощта  в  студена   вода. Може  да  използвате   блендър  или  машинка   за  месо  /  аз  я  предпочитам,  защото   кюфтенцата  стават  по  –  хубави/.

Смелете   изцедения  нахут,  лука  и   чесъна.  Прибавете  брашното  и  всичките  сухи  подправки.  Сложете  ситно  нарязания  магданоз. Омесете   добре  и   оформете топчета,  които  при   слагане   в  тигана,  аз  притискам  леко да  станат  като   кюфтенца.  Пържат  се  в загрята  мазнина. Изцеждам   върху  хартия.

Сервирам   в  пита   джоб  със  зелена  салата  и млечен  чеснов  сос…ДА  ви  е  сладко..:)

4 thoughts on “ФАЛАФЕЛИ

    • Не се вари. Стават много вкусни. Правила съм ги и от консрва – със сварен нахут – не са лоши, но по кремообразни. Ако нямаш друго под ръка, става

  1. А опитвали ли сте със смлян печен нахут ? / два вкуса – с обикновен и печен на пещ /…

Вашият коментар

